دسته‌بندی نشده

ابعاد روشویی کابینتی استاندارد

روشويي كابينتي استاندارد معمولا با ابعاد ٨٠ سانتي متر ارتفاع ، ٤٠ تا ٥٥ سانتي متر عرض یا عمق  و ٤٠ تا 50 سانتي متر طول ، تولید می شود ولی با توجه به اندازه و آیتم های منحصر به فرد هر سرویس می توان از طراحی اختصاصی نیز برای هر چه کاربردی تر کردن محصول بهره گرفت . به طور کلی برای انتخاب ابعاد مناسب حتما موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

درصورتی که درب به داخل فضا باز می شود و روشویی پشت در است و یا محل در نظر گرفته شده به گونه ای است که هنگام باز و بسته کردن در، احتمال برخورد با روشویی وجود دارد حتما با دقت اندازه ها  را بررسی کنید تا در به راحتی باز و بسته شود و نیز فضای کافی برای رفت و آمد افراد وجود داشته باشد.

در مواردی که شيرآلات از نوع توكار است بايد ارتفاع كابينت روشويي به حدي باشد که شير آب تا كاسه روشويي فاصله زيادي نداشته باشد.

محل اتصالات ، لوله ها و شیر روشویی را چک کنید . طول و عرض کابینت باید به گونه ای باشد که روی لوله های سرد و گرم را کاملا در فضای پشت خود مخفی کند . برای ارتفاع مناسب توجه داشته باشید که نصب به گونه ای انجام شود که امکان تسلط به شیر روشویی را برای شخص فراهم کند ،  بالاتر و پایین تر از حد معمول و میانگین قد اعضای خانواده ، باعث عدم تسلط و استفاده راحت و بعضا کمردرد شخص خواهد شد.

ارتفاع خروجی فاضلاب از کف هم برای ساخت روشویی مهم است ، برای نمای زیباتر سرویس باید ارتفاع کابین در حدی باشد که کلیه شیرآلات پیستوار و خروجی فاضلاب را کاور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *